Het cliëntbureau is er voor jou

Ben je al cliënt bij Prezzent? Soms verandert er iets in je zorgvraag. Vaak kun je dan nieuwe doelen afspreken met jouw persoonlijk begeleider. Maar soms is dat niet genoeg. Misschien denk je over andere zorg, of een andere woonlocatie, werk of dagbesteding. Het cliëntbureau weet op welke woonlocaties er een plek vrij is. En ook wat voor werk of dagbesteding er bij jou in de buurt is. Samen kijken we wat de mogelijkheden zijn. Je persoonlijk begeleider, de teamleider en natuurlijk ook je familie kunnen meedenken, als jij dat wilt.

Je kunt bellen met het cliëntbureau van Prezzent op telefoonnummer 0418-680200. Vraag naar Liane of Maria. Mailen kan ook: clientbureau@prezzent.nl

Krijg je nog geen begeleiding van ons, maar wil je ons leren kennen? Bel ons gerust. We maken dan een afspraak om te kijken of Prezzent bij jou past.

Folder Cliëntbureau

Samen afspraken maken

De medewerkers van Prezzent doen altijd hun best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen. Jij geeft zelf aan waarmee we je kunnen helpen. We maken samen afspraken, die schrijven we in een map. Die noemen we de Samenwerkingsovereenkomst of de SWO-map. Deze map staat bij jou thuis.

terug naar begin

Picto's

We vinden het belangrijk dat je alle informatie goed kan begrijpen. Daarom gebruiken we zo veel mogelijk picto’s. Ook de informatie over Prezzent zelf, zetten we in pictotaal. Bijvoorbeeld over regels en afspraken met elkaar. En ook over hoe het gaat met Prezzent, wat er goed gaat en wat beter kan. En vind je iets toch te lastig, dan vraag je het gewoon aan de begeleiding.

terug naar begin

Quli- je eigen computerprogramma

Quli is een computerprogramma waar je zelf je taken, agenda en doelen in kan zetten. Je bepaalt ook zelf wie hierin kan kijken. Het lijkt een beetje op Facebook, maar dan speciaal voor jouw contact met Prezzent, je begeleiders en familie. Als je ook Quli wilt gebruiken, dan kun je dit vragen aan je persoonlijk begeleider.

“Ik kan mijn agenda bijhouden en mijn taken erin zetten. Ook kan ik iedere dag opschrijven hoe ik me voel. Als ik wil kan de begeleiding of mijn familie meekijken in Quli hoe het met mij gaat en wat ik allemaal doe, maar dit hoeft niet. Dat bepaal ik zelf.”

terug naar begin

Het Lopend Vuurtje

De cliënten van Prezzent hebben een eigen krant die iedereen goed kan begrijpen. Om de paar maanden maakt een groep van cliënten en medewerkers een nieuw nummer. De naam is ook zelf bedacht: Het Lopend Vuurtje. Het krantje heeft inmiddels al meer dan 20 pagina’s met foto's en nieuwtjes van en over cliënten, over wonen, werken, vrije tijd en begeleiding, over leuke en verdrietige dingen. De redactie is nog net zo enthousiast als in het begin en iedereen kijkt steeds uit naar het volgende nummer.

terug naar begin

Vriendengroep op Facebook

Een aantal cliënten van Prezzent heeft samen een Facebookpagina. Hier deel je foto’s en berichten, zonder dat anderen zich ermee kunnen bemoeien. Soms organiseren we een avond om ook nieuwe gebruikers te vertellen hoe het precies werkt.

terug naar begin

Meepraten

Het is jouw leven, dus jij weet het beste wat goed voor jou is. Daarom kun jij bij Prezzent meedenken, meepraten en meebeslissen. Dat kan op drie manieren: in de huiskamerraad, de locatieraad of de Centrale Cliëntenraad (CCR). In de cliëntenraden kun je samen met andere cliënten en met de ouders/vertegenwoordigers praten over belangrijke dingen die jij anders, beter of leuker zou willen. Je zoekt dan met elkaar naar goede oplossingen. Je geeft ook advies aan de bestuurder.

Je vindt hier het foldertje over de raden. Je kunt ook altijd contact opnemen met Tineke Kamphuis, de coach van de Cliëntenraad. Zij is bereikbaar via telefoonnummer 06 - 48 26 23 68 of via het Centraal Bureau, 0418 – 68 02 00. Het e-mailadres is ccr@prezzent.nl

terug naar begin

In vertrouwen praten

Soms heb je een probleem, een vraag, wens of klacht waarover je liever niet praat met de begeleiding of je familie. Dan kun je altijd met Annemarie Hofmans praten, zij is de cliëntvertrouwenspersoon voor Prezzent. Annemarie houdt spreekuren, er zijn posters en een kaart om je vraag op te stellen. Haar telefoonnummer is 06 – 24 75 23 62, e-mail a.hofmans@prezzent.nl. Klik hier voor de folder.

terug naar begin

Heb je een klacht?

Is er iets waar je teleurgesteld of boos over bent, dan proberen we het samen op te lossen. Eerst met je begeleider of met de teamleider van je huis. Als dat niet lukt, kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris de heer Frank Willemsen. Schrijf dan een brief (of vraag het aan een familielid) naar:

Klachtenfunctionaris Prezzent

o.v.v. VERTROUWELIJK

Postbus 72

5300 AB  ZALTBOMMEL

E-mailadres: f.willemsen@prezzent.nl

 

terug naar begin