Het cliëntbureau is er voor jou

Ben je al cliënt bij Prezzent? Soms verandert er iets in je zorgvraag. Vaak kun je dan nieuwe doelen afspreken met jouw persoonlijk ondersteuner. Maar soms is dat niet genoeg. Misschien denk je over andere zorg, of een andere woonlocatie, werk of dagbesteding. Het cliëntbureau weet op welke woonlocaties er een plek vrij is. En ook wat voor werk of dagbesteding er bij jou in de buurt is. Samen kijken we wat de mogelijkheden zijn. Je persoonlijk ondersteuner, de regiomanager en natuurlijk ook je familie kunnen meedenken, als jij dat wilt.

Je kunt bellen met het cliëntbureau van Prezzent op telefoonnummer 0418-680200. Vraag naar Marjolijn of Maria. Mailen kan ook: clientbureau@prezzent.nl
Klik hier om een aanmeldformulier te downloaden.

Krijg je nog geen ondersteuning van ons, maar wil je ons leren kennen? Bel ons gerust. We maken dan een afspraak om te kijken of Prezzent bij jou past.

 

terug naar begin

Tarievenboekje 2021

Voor cliënten die bij Prezzent wonen met de indicatie ‘verblijf’ is het tarievenboekje samengesteld.

Hierin wordt toegelicht welke zorg wordt betaald door de Wlz en welke kosten de cliënt zelf draagt. Ook krijgt je informatie over de extra producten en diensten die Prezzent levert en over de kosten daarvan.
 

terug naar begin

Samen afspraken maken

De medewerkers van Prezzent doen altijd hun best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen. Jij geeft zelf aan waarmee we je kunnen helpen. We maken samen afspraken, die schrijven we op. Dit noemen we de Samenwerkingsovereenkomst.

terug naar begin

Picto's

We vinden het belangrijk dat je alle informatie goed kan begrijpen. Daarom gebruiken we zo veel mogelijk picto’s. Ook de informatie over Prezzent zelf, zetten we in pictotaal. Bijvoorbeeld over regels en afspraken met elkaar. En ook over hoe het gaat met Prezzent, wat er goed gaat en wat beter kan. En vind je iets toch te lastig, dan vraag je het gewoon aan de ondersteuning.

terug naar begin

Het Lopend Vuurtje

De cliënten van Prezzent hebben een eigen krant die iedereen goed kan begrijpen. Om de paar maanden maakt een groep van cliënten en medewerkers een nieuw nummer. De naam is ook zelf bedacht: Het Lopend Vuurtje. Het krantje heeft inmiddels al meer dan 20 pagina’s met foto's en nieuwtjes van en over cliënten, over wonen, werken, vrije tijd en ondersteuning, over leuke en verdrietige dingen. De redactie is nog net zo enthousiast als in het begin en iedereen kijkt steeds uit naar het volgende nummer.

terug naar begin

Vriendengroep op Facebook

Een aantal cliënten van Prezzent heeft samen een Facebookpagina. Hier deel je foto’s en berichten, zonder dat anderen zich ermee kunnen bemoeien. Soms organiseren we een avond om ook nieuwe gebruikers te vertellen hoe het precies werkt.

terug naar begin

Meepraten

Het is jouw leven, dus jij weet het beste wat goed voor jou is. Daarom kun jij bij Prezzent meedenken, meepraten en meebeslissen. Dat kan op drie manieren: in de huiskamerraad, de locatieraad of de Centrale Cliëntenraad (CCR). In de cliëntenraden kun je samen met andere cliënten en met de ouders/vertegenwoordigers praten over belangrijke dingen die jij anders, beter of leuker zou willen. Je zoekt dan met elkaar naar goede oplossingen. Je geeft ook advies aan de bestuurder.

Je vindt hier het foldertje over de raden. Je kunt ook altijd contact opnemen met Agnes Mayer, de coach van de Cliëntenraad. Zij is bereikbaar via telefoonnummer 06 - 48 26 23 68 of via het Centraal Bureau, 0418 – 68 02 00. Het e-mailadres is ccr@prezzent.nl

terug naar begin

In vertrouwen praten

Soms hebben cliënten een probleem, een vraag, wens of klacht waarover zij liever niet praten met een familielid of de begeleiding. Zij kunnen dan terecht bij de cliëntvertrouwenspersonen voor Prezzent.

Ibolyka Cicilia en Tessa Verlaan zijn de cliëntvertrouwenspersonen voor Prezzent.

Ibolyka voor de locaties in de Regio Zaltbommel.

Tessa voor de locaties in de Regio Culemborg, Geldermalsen en Tiel.
 

terug naar begin

Heb je een klacht?

Is er iets waar je teleurgesteld of boos over bent, dan proberen we het samen op te lossen. Eerst met je ondersteuner of met de teamleider van je huis. Als dat niet lukt, kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris de heer Frank Willemsen. Schrijf dan een brief (of vraag het aan een familielid) naar:

Klachtenfunctionaris Prezzent

o.v.v. VERTROUWELIJK

Postbus 72

5300 AB  ZALTBOMMEL

E-mailadres: f.willemsen@prezzent.nl

 

terug naar begin