AMBULANTE ONDERSTEUNING

Woon je zelfstandig, maar heb je soms wat ondersteuning nodig? Dan kun je ambulante ondersteuning vragen. Je krijgt een persoonlijk ondersteuner. Jullie spreken samen af hoe Prezzent jou kan ondersteunen. Je ondersteuner komt op afspraak langs, meestal een paar uur in de week. We helpen je bijvoorbeeld om de dag goed te plannen of je huishouden te organiseren. Of om een afspraak te met maken met de huisarts, tandarts of gemeente. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk dingen zelf doet. Als iets niet goed lukt, kan de ondersteuner je helpen om het te leren of je kunt een training volgen. Zijn er moeilijke dingen, dan zoeken we samen naar een oplossing. Prezzent helpt je ook om dingen buitenshuis te doen en andere mensen te ontmoeten.

Klik HIER voor een filmpje over ambulante ondersteuning.

Klik HIER voor een filmpje over ambulante ondersteuning op locatie Händellaan Culemborg.

Soms heb je vragen die niet kunnen wachten tot je ondersteuner er weer is. Dan kun je op werkdagen bellen met het Centraal Bureau van Prezzent. Is er echt iets dringends ‘s avonds of in het weekend, dan is er op deze locaties altijd iemand bereikbaar:

  • Bommelstein in Zaltbommel
  • Schapebloem in Culemborg
  • Willem de Zwijger in Geldermalsen

Net als de cliënten op onze eigen woonlocaties, krijg je als ambulante cliënt ook een samenwerkingsovereenkomst (SWO). Alles wat we samen afspreken over jouw ondersteuning schrijven we op, zodat je altijd weet wat je van ons mag verwachten.
 
Heb je een hulpvraag of wil je meer weten over de ambulante ondersteuning? Bel gerust met het Cliëntbureau, tel. 0418-680200 of e-mail clientbureau@prezzent.nl

Beeldbellen met Engeland

Neil woont zelfstandig in Culemborg. Doordeweeks werkt hij bij Lander en in zijn vrijetijd maakt hij graag muziek. Neil’s  familie woont in Engeland en die mist hij soms best. Hij vertelt: “Ik skype veel met Engeland. Ik vond het niet moeilijk om te leren beeldbellen en tekstberichten sturen. Met mijn ondersteuners heb ik een paar keer geoefend en nu gaat het goed.” Het is wel lastig als de verbinding of ontvangst niet goed is, vindt Neil. “Een goede verbinding is wel echt nodig. Want anders zit er vertraging op de lijn en hoor je steeds een echo als je praat.  En dan is het beeld vertraagd.”

Neil gebruikt zijn laptop ook om te beeldbellen met zijn ondersteuner. “Dat vind ik fijn. Als zij niet bij mij  is dan kunnen we toch even bellen en elkaar zien.  Ik kan vertellen wat me bezighoudt”. Prezzent gaat ervoor zorgen dat cliënten steeds meer gebruik kunnen maken van digitale middelen. Neil is daar benieuwd naar. “Ik wil graag kijken en leren wat er nog meer kan.”

LEES HIER HET VERHAAL VAN NEIL

Ondersteuning bij jou thuis