Skip to main content
  • ik & prezzent

    Prezzent cliëntbureau is er voor jou

Ben je al cliënt bij Prezzent? Soms verandert er iets in je zorgvraag. Vaak kun je dan nieuwe doelen afspreken met jouw persoonlijk ondersteuner. Maar soms is dat niet genoeg. Misschien denk je over andere zorg, of een andere woonlocatie, werk of dagbesteding. Het cliëntbureau weet op welke woonlocaties er een plek vrij is. En ook wat voor werk of dagbesteding er bij jou in de buurt is. Samen kijken we wat de mogelijkheden zijn. Je persoonlijk ondersteuner, de regiomanager en natuurlijk ook je familie kunnen meedenken, als jij dat wilt.

Contact opnemen met het Cliëntbureau

Je kunt bellen met het cliëntbureau van Prezzent op telefoonnummer 0418 820920. Mailen kan ook: clientbureau@prezzent.nl
Klik hier om een aanmeldformulier te downloaden.

Krijg je nog geen ondersteuning van ons, maar wil je ons leren kennen? Bel ons gerust. We maken dan een afspraak om te kijken of Prezzent bij jou past.

Tarievenboekje 2023

Voor cliënten die bij Prezzent wonen met de indicatie ‘verblijf’ is het tarievenboekje samengesteld.

Hierin wordt toegelicht welke zorg wordt betaald door de Wlz en welke kosten de cliënt zelf draagt. Ook krijg je informatie over de extra producten en diensten die Prezzent levert en over de kosten daarvan.

Samen afspraken maken

De medewerkers van Prezzent doen altijd hun best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen. Jij geeft zelf aan waarmee we je kunnen helpen. We maken samen doelen en afspraken, die zetten we digitaal in Mijn Plan

Picto’s

We vinden het belangrijk dat je alle informatie goed kan begrijpen. Daarom gebruiken we zo veel mogelijk picto’s. Ook de informatie over Prezzent zelf, zetten we in pictotaal. Bijvoorbeeld over regels en afspraken met elkaar. En ook over hoe het gaat met Prezzent, wat er goed gaat en wat beter kan. En vind je iets toch te lastig, dan vraag je het gewoon aan de ondersteuning.

Het lopend vuurtje

De cliënten van Prezzent hebben een eigen krant die iedereen goed kan begrijpen. Om de paar maanden maakt een groep van cliënten en medewerkers een nieuw nummer. De naam is ook zelf bedacht: Het Lopend Vuurtje. Het krantje heeft inmiddels al meer dan 20 pagina’s met foto’s en nieuwtjes van en over cliënten, over wonen, werken, vrije tijd en ondersteuning, over leuke en verdrietige dingen. De redactie is nog net zo enthousiast als in het begin en iedereen kijkt steeds uit naar het volgende nummer.

Meepraten

Het is jouw leven, dus jij weet het beste wat goed voor jou is. Daarom kun jij bij Prezzent meedenken, meepraten en meebeslissen. Dat kan op drie manieren: in de huiskamerraad, de cliëntenraad of de Centrale Cliëntenraad (CCR). In de cliëntenraden kun je samen met andere cliënten en met de ouders/vertegenwoordigers praten over belangrijke dingen die jij anders, beter of leuker zou willen. Je zoekt dan met elkaar naar goede oplossingen. Je geeft ook advies aan de bestuurder.

Je kunt contact opnemen met Nancy Ploeger, de coach van de Cliëntenraad. Zij is bereikbaar via telefoonnummer 06 – 48 26 23 68 of via het Centraal Bureau, 0418 – 68 02 00. Het e-mailadres is ccr@prezzent.nl

In vertrouwen praten

Soms hebben cliënten een probleem, een vraag, wens of klacht waarover zij liever niet praten met een familielid of de begeleiding. Zij kunnen dan terecht bij de cliëntvertrouwenspersonen voor Prezzent.

Tessa Verlaan & Nicole Kuijpers zijn de cliëntvertrouwenspersonenvoor Prezzent.

Heb je een klacht

Is er iets waar je teleurgesteld of boos over bent, dan proberen we het samen op te lossen. Eerst met je ondersteuner of met de teamleider van je huis. Als dat niet lukt, kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris de heer Frank Willemsen. Schrijf dan een brief (of vraag het aan een familielid) naar:

Klachtenfunctionaris Prezzent
o.v.v. VERTROUWELIJK
Postbus 725300 AB  ZALTBOMMEL
E-mailadres: f.willemsen@prezzent.nl

error: Content is protected !!